Leder Transportkontor ASKO OSLO AS
ASKO OSLO AS
- Stilling Teamleder
- Sted Oslo
- Fylke Oslo
- Varighet Fast ansettelse
- Stillingstype Heltid
- Søknadsfrist 6. januar 2025
- Kontaktperson Trond Morten Pettersen
- Telefon 46508383
- E-post
ASKO OSLO AS er et selskap i vekst, og for å møte utviklingen har vi behov for å styrke transportledelsen.
Vårt mål er at våre kunder (KIWI, MENY og SPAR) skal ha de råeste salgsklare butikkene i Oslo-området. Som leder for transportkontoret vil du ha en sentral rolle for at vi skal nå våre mål i samarbeid med våre kunder. Du vil ha ansvaret for daglig drift av transportkontoret og vil jobbe i team med dine nærmeste medarbeidere og andre ledere i selskapet.
ASKO OSLO AS har over tid investert tungt i elektrisk bilmateriell, og innen kort tid vil alle våre leveranser bli utført med en 100% elektrisk bilpark. Vi har også mye annet nytt utstyr og har generelt god systemstøtte i vår drift.
Som leder for transportkontoret skal du ha et tydelig eierskap bla. følgende nøkkeltall/temaer: HMS, fyllingsgrad på bil, leveringspresisjon og varsling/kundedialog med butikk
Du vil bli en del av en transportavdeling med mye kompetanse, lang erfaring og et godt arbeidsmiljø. Leder transportkontor skal bidra sterkt i den daglige driften av hele transportavdelingen.
Vi søker en handlekraftig og samarbeidsorientert leder til å løse følgende arbeidsoppgaver:
- Sette tydelig operative mål for avdelingen og sikre oppfølging og realisering av disse
- HMS, utnyttelse av bilpark og vekselflak, fyllingsgrad, leveringspresisjon etc.
- Personalansvar for transportkontor og opplastere (ca. 15 personer)
- Forberede og sikre tilstrekkelig bemanning i samarbeid med Transportplanleggere og Transportledere
- Sikre opplæring slik at arbeidet utføres med god kvalitet
- Kontinuerlig forbedringsarbeid og kostnadsoptimering
- Operativt arbeide ved sykdom og ferier og når det ellers trengs
- Kultur- og miljøbygging og bidra til et arbeidsmiljø hvor folk trives
Vi ser etter deg som har:
- Erfaring med operativ ledelse, gjerne 2-5 år, inkludert personalansvar og operasjonell transport
- God fagkunnskap innen transport, logistikk og transportøkonomi.
- Kjenne til lovpålagte bestemmelser for transportnæringen
- Interesse for transport, logistikk og transportøkonomi
- Strukturert og resultatorientert tilnærming, med evne til å prioritere og delegere
- Erfaring fra logistikk, produksjon eller andre relevante områder er en fordel
- Gode samarbeidsevner og evne til å motivere og engasjere medarbeidere
- Høyskoleutdanning innen f.eks. økonomi, ledelse eller logistikk/ transport
- Dokumentert og lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
Vi tilbyr
- · En spennende og variert lederstilling i en fremtidsrettet organisasjon.
- · Mulighet for personlig og faglig utvikling i en bedrift med sterke miljøambisjoner.
- · Et inkluderende og profesjonelt arbeidsmiljø hos ASKO OSLO AS.
Stillingen rapporterer til Transportsjef.
Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø med en hektisk og spennende hverdag med gode muligheter for faglig og personlig utvikling, samt konkurransedyktige betingelser.
Ordinær arbeidstid er på dagtid, men må påregne noe skiftarbeide under ferie og sykdom.
Mangfold gjør oss sterkere og bidrar til et bedre arbeidsmiljø, vi oppfordrer derfor alle som ser seg selv aktuelle til å søke på denne stillingen.
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med Transportsjef Trond Morten Pettersen på tlf 46 50 83 83
For spørsmål om prosessen og andre henvendelser, ta kontakt med Rekrutteringsansvarlig Karl Erik Sagen på tlf 48 07 66 49
Søknadsfrist 06.01.25.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Vår rekrutteringsprosess involverer test, som sammen med din søknad og CV, danner grunnlag for videre prosess. Etter samtykke fra aktuelle kandidater vil bakgrunnssjekk bli gjennomført.
Vi ser frem til å motta din søknad og kanskje er det akkurat du som skal være med å løfte vår transportavdeling til enda bedre resultater i fremtiden.