Leveranser til våre kunder har førsteprioritet
- Det viktigste for oss er at våre kunder blir minst mulig berørt, sier administrerende direktør Tore Bekken i ASKO.
Fredag 7. april utviklet det seg brann på ASKO sitt lager i Vestby. 11. april blusset brannen på ASKO ØST opp igjen.
Opprydding og riving etter brannen er godt i gang og det meste av ødelagte varer er nå fjernet og den brannskadde delen av bygget vil bli revet.
Planleggingen av gjenoppbygging av frysa på ASKO ØST har allerede startet. Det er for tidlig å si noe om hvor lang tid dette vil ta, men trolig mellom 8 og 12 måneder. Det er kun fryselageret som er direkte skadet, ca 9 000 m2. Driftsarealene for tørrvare, kjølevare, varemottak og utgående torg er intakte og i full drift.
- Vi jobber for at kundene i liten grad skal bli negativt berørt av brannen, men visse forsinkelser, særlig av frosne varer, er det fortsatt, sier Bekken.
- Jeg må berømme våre ansatte, både her i Vestby og ved de øvrige ASKO-selskapene som bidrar. Svært mange har lagt ned en imponerende innsats, fortsetter Bekken.
Kundeservice hos ASKO ØST har stor pågang på telefon på grunn av brannen. Vi oppfordrer våre kunder til å lese ordrebekreftelsen og skulle det ha oppstått feil, eller at du ikke har mottatt de bestilte varene ber vi om at du bestiller disse på nytt. Har du problemer med å nå gjennom til oss på telefonen så send oss gjerne en e-post på
Eventuelle mediehenvendelser kan rettes til:
Administrerende direktør i ASKO, Tore Bekken tlf. 481 56 774
Direktør ASKO ØST, André Tangerud tlf. 916 76 392